zondag 4 januari 2015

begin the begin

starting as we mean to go on

met fantastische muziek, en fenomenale bands en waanzinnige zangers...

Michael Stipe/R.E.M. en Eddie Vedder, samen op een podium...
mooier kan ik een begin van een jaar niet bedenken... {nou...}

alle begin is lastig, en het begint met de eerste stap.
van die dooddoeners die helemaal waar zijn, en pas als je voor de Moeilijkste Stap van je leven staat {voor mij althans} weet je pas hoe waar dit soort clichés zijn.
een nieuw jaar begint met oliebollen en Goede Voornemens, en dan zakken we weer vrolijk terug in wat we altijd hebben gedaan, en meerdere keren heb ik gezucht bij de gedachte dat het allemaal Weer Zoals Voorheen zal zijn. een fijne gedachte vaak, maar als je merkt dat je er niet blij van wordt, is het een teken dat er iets niet goed zit.

dit jaar zal helemaal anders zijn...
vorig jaar wist ik dat niet aan het begin van het jaar, toen de laatste oliebol werd verorberd en de slingers van de kerstboom opgeruimd. toen hadden we nog een kerstboom... en geen poezen. en was ik nog 'gelukkig' getrouwd...
nu hangen de kerstballen aan de lamp boven de eettafel, en spelen de poezen tikkertje... en wacht ik op het mailtje van de advocaat met de mededeling dat de Scheiding rond is... en Mr G is aan het shoppen bij Ikea voor zijn nieuwe woonplek...

een mengeling van Verdriet, Weemoed en Optimisme hangen in mij rond. Verdriet om hoe het al heel lang niet meer was, om het afscheid moeten nemen, om Dat het Niet Gelukt Is... Weemoed om hoe het ooit was en nooit meer zal zijn... En een knallend Optimisme om de kansen die komen gaan, om het Eindelijk Alles Anders {maar ook weer niet...}, om de hoop dat Mr G en ik heel dikke vrienden zullen worden, in plaats van de {ontgoochelde} geliefden die we werden...

en daarom wil ik beginnen, en begin ik met muziek van deze gasten.omdat ik er blij van wordt. want boven alles wil ik dat 2015 een jaar wordt van Blij Zijn! van Wensen Dromen, en DoodEngeDingenDoen... ♥



Geen opmerkingen: