dinsdag 17 februari 2015

zo chilled als een zen-monnik

keer op keer lees ik over de vele voordelen van mediteren.

niet alleen voor je innerlijke rust - hoewel dat voor mij vooral een belangrijke reden is - maar ook omdat het je hersens helpt de grijze massa te behouden, wat nodig is voor het verwerken van kennis.
het helpt ook bij het omgaan met pijn, en tegen depressie, en legio andere dingen die wij normalerwijs niet associeren met meditatie - suf stil op een kussentje zitten met je benen gekruist, en je handen op je knieen...

maar die zijn er dus wel, al die voordelen. las gisteren nog een (tot artikel verworden} onderzoek {en dan deze in het nederlands} wat daarover ging. en wist weer dat ik het te weinig doe. voor die grijze hersencellen, maar vooral ook voor mijn heel-worden, voor mijn Genezing... en eigenlijk is het ook gewoon heel lekker, even stil zitten, nergens aan denken, de wereld de wereld te laten...

op youtube zijn er vele clips te vinden om meditatie een beetje te helpen om je focus te houden, maar echt heerlijk is als het stil is, rustig, en je je hele lijf tot rust voelt komen.

zo chilled als een zen-monnik zal ik nooit worden, maar het begin is er... :-)


Geen opmerkingen: