zondag 25 oktober 2015

doel. punt.

misschien is dat mijn levensvervulling wel:
in het reine komen met wie/wat ik ben... ALLES wat ik ben... niet alleen maar datgene wat je aan de buitenkant kan zien, of wat ik prijs wil geven aan de wereld... of wat ik zelf onder ogen wil of durf...

ik vraag me al een tijdje af wat het dan is, mijn levensdoel... hoor er vaak over, en veel mensen die ik 'ken' {wat is kennen in deze virtuele wereld?!} hebben het al een beetje uitgeknobbeld, anderen, net als ik, hebben nog geen idee wat het is... hoe kom je er in godsnaam achter?

'waar wordt je blij van?'
'wat geeft je energie?'
'wat geeft je het gevoel dat je leeft?'
op al die vragen geef ik nu een ander antwoord dan vorig jaar, of tien jaar terug, of voor ik naar Engeland vertrok.
soms verschilt het er dag, of per dagdeel...

vanmorgen sprak ik mijn lieve vriendin M, omdat ze iets af te geven had mij me, en we spraken even snel over dingen waar we het van de week over hadden - onze spirituele journey en de vele sneaky manieren waarop het {angstige} Ego ons probeert onderuit te halen. ze vroeg hoe het met me ging, en ik liet haar de roodgekrabde huid zien die tegenwoordig deel uitmaakt van mijn uiterlijk. zo!, zei ze. jij bent lekker aan je proces bezig, waarbij ze lachte want ze herkende het van haar eigen stukjes, al kwam het bij haar dan niet in jeuk naar buiten... en ik zei haar dat ik het Dikke Boek al had geraadpleegd en dat er het volgende uitkwam:
"energieën bruisen op en branden nu op je huid. het vraagt om een volledige doorbraak van je Zelf. heb je te weinig Zelfvertrouwen? er moet iets veranderen maar je krijgt misschien geen klaar inzicht. het irriteert je, je zou ervan uit je vel springen... energieën worden al te lang opgeslagen, vastgehouden. in feite ben jij het die je volle ruimte niet in beslag neemt, die jezelf gevangen laat zitten.... etc..."
vaak komt het in het Dikke Boek daar op neer: je moet jezelf zijn, je Zelf vertrouwen en je eigen Krachten herkennen en ernaar leven...

dus weer: waar wordt ik blij van?
nou ja... van koffie en chocola en de kids en de katten, en Eddie Vedder en {steeds vaker klassieke} muziek, en schoonheid zien en voelen, en de herfst en wandelen aan zee, en praten met M en schrijven en mensen blij maken, en weer een obstakel overwinnen en een dal doorgekomen zijn zonder kleerscheuren... van reizen, en leren, en nog dichter bij mijn gevoel komen, en {steeds een beetje beter} weten wie ik ben...

daar dan maar mee doorgaan denk...

Geen opmerkingen: