dinsdag 17 november 2015

proef kracht

om nog even verder te bazelen over de openbaring van gisteren: als het dan uitkomt op het niet erkennen en volledig omarmen van mijn eigen innerlijke kracht, wat kan ik dan doen om dit te veranderen?

een aantal dingen
* accepteren dat ik het al jaren verberg onder een stapel jassen... erkennen dat ik me jarenlang heb geindentificeerd als slachtoffer/niet goed genoeg mens/zwakker dan ik eigenlijk ben/wat dan ook, omdat me dat al die jaren kennelijk iets heeft gebracht. accepteren dat ik het NU los mag laten...

*  herkennen wat me wel kracht geeft: waar wordt ik blij van, wanneer voel ik  me sterk/in mijn element/gelukkig?

* herkennen wanneer ik terugschiet in mijn slachtoffer/zieligerd-rol: kan ik het accepteren? heb ik het nu even nodig? kan ik mezelf vergeven daarvoor? kan ik het ook weer loslaten? identificeer ik me er nog mee?

maar, vroeg ik mezelf tijdenlang af: wat heeft het voor nut om te accepteren dat ik al jaren mijn kracht verberg, of weggeef aan anderen? geef ik dan niet gewoon toe dat ik een sul ben? is dat niet totaal contraproductief??
nee, is het korte antwoord. toegeven dat je een probleem hebt is de eerste stap in de goede richting... krampachtig verbergen dat het er is vergt onnoemelijk veel energie, en die kan je veel beter gebruiken om leuke dingen te doen, zoals wandelen of iets waar je blij van wordt. acceptatie van iets wat je wil veranderen is echt het eerste wat moet gebeuren. iets wat je niet accepteert, blijf je verbergen, als iets wat niet van jou is.... en als het niet van jou is, kan je er ook niet bij...

accepteren dus, dat het een tijdlang bij je heeft gehoord, dat je er een lange tijd 'iets' aan hebt gehad, maar dat je er nu afscheid van wil nemen. verder met de volgende stap in je leven...

en wat geeft me dan kracht? waar voel ik me sterk bij, gelukkig van?
:: als ik schrijf...
:: van tekenen...
:: naar de poezen kijken...
:: met de kinderen praten over van alles...
:: wandelen in de natuur...
:: erop vertrouwen dat er een antwoord zal komen op dingen waar ik mee zit...
:: in gezelschap verkeren van liefdevolle, fijne mensen en me geaccepteerd voelen...
:: iets creeƫren van kei, of verf, of papier...
:: weer een stapje verder komen in mijn ontwikkeling...
:: weten dat ik de leiding heb over mijn leven, en datgene kan manifesteren wat ik wil...
er zijn nog andere dingen, maar deze schoten me even snel te binnen.

dus, aan de slag maar weer!!

Geen opmerkingen: