maandag 8 september 2014

wet van aantrekking

een jaar of wat geleden stond ik met mijn vriendin M in een new age boekenwinkeltje in Antwerpen. het boekenwinkeltje waar wij een heel tijd naar hebben gezocht, omdat we allebei vergeten waren in welke straat die stond {zo brengen wij veel dagen door in  Antwerpen, zoeken naar plekken waar we eerder waren en die we bij God niet meer kunnen traceren. ik weet nu dat het in de Leopoldstraat is... schuin tegenover het Arboretum}. ik vroeg aan M of zij wellicht en boek wist voor mij om nou eens echt goed mee aan de slag te kunnen, en zij schoof mij er eentje in handen wat heette: de wonderlijke kracht van bewuste intentie, geschreven door Esther en Jerry Hicks, doorgegeven via een entiteit die zich Abraham noemt.
en toen begin ik even met mijn ogen te knipperen... {hier een link}

met M heb ik heel diepe gesprekken en die gaan vaak over Dat Wat Buiten Ons Verstandelijke Begrip Gaat, zoals dus ook entiteiten, engelen en gidsen die het mooiste met ons voor hebben, en helpen als het moeilijk is. maar waar zij zich redelijk oke kan overgeven aan dit soort dingen, schiet er bij mij vaak nog een Doe Normaal-ding door mijn hoofd... mijn Verstandelijke Ik gaat dan in de weg zitten... geloof jij daarin? je bent toch niet gek? laat jij je bedotten door dat soort onzin? door charlatans die zeggen dat ze met je overleden oma kunnen praten? Doe Normaal... {mijn Verstandige Stemmetje wat nogal veel nadenkt en piekert en zich druk maakt om van alles en nog wat, en heel Realistisch is...}.

maar toch...

boek gekocht en uitgelezen, en wat erin stond was een heel erg duidelijke uiteenzetting van wat ik al op andere plekken had gelezen over de Wet van Aantrekking. Law of Attraction - dat waar je aandacht aan geeft {positief zowel als negatief} trek je aan in je leven. je krijgt waar je om hebt gevraagd. of je dat nu 'wil' of niet...

en daar zit dus een addertje onder het gras: heel veel van wat wij denken gebeurt onbewust... heel veel van wat we denken is negatief... heel veel van wat wij aantrekken komt voort uit negatieve, aangeleerde overtuigingen...

daarom is het dus zaak om dat denken om te buigen tot iets wat positief is, en ook om {wat zij noemen} in de Vortex van Hoge Vibraties te komen. want hoe hoger de vibraties van de energie die je uitstraalt is, hoe sneller wat je wil jouw kant op komt gestormd. en hoe doe je dat? door aan dingen te denken  waar je blij van wordt. door jezelf Gelukkig te denken...

echt...

ja dàg, zegt dan mijn Verstandige Stemmetje {en mijn broer}, dan ben je toch gewoon heel hebberig en gretig bezig? dat werkt toch nooit? dat zou wel heel makkelijk zijn... ik geloof er nix van... {want Makkelijk staat nog steeds synoniem aan 'verdacht', omdat het in de denktrant past van Easy Come Easy Go... Als Je Er Niet Voor Hoeft Hebben Ploeteren, Is Het Niets Waard...}

nou, het werkt dus wel...
als een tierelier...
zowel de positieve kant op als de negatieve...
het is alleen ontzettend hard werken in het begin {omdat je steeds maar bewust gaat zitten zijn van wat je denkt, op alle slakken zout legt dus}. en op dagen dat ik me k%t voel is het nog zwaarder.
maar dan komt het boek weer eens van de plank, of zoek ik een filmpje van ze op Youtube {helaas in het engels...}, en voor ik het weet gaat mijn Vortex van Hogere Vibraties weer aan het werk en manifesteert zich van alles...

ja maar dat zou toch wel zijn gebeurd...
misschien wel, maar intussen voel ik me er zoveel  beter bij... dan maar een vage gup...


Geen opmerkingen: