dinsdag 30 september 2014

neus in de goede richting

vaak heb ik een steunpilaar nodig om niet om te vallen.
om niet terug te vallen, eigenlijk, in gedrag en overtuigingen waar ik helemaal nix aan heb.
nix meer aan heb, want ooit hielpen ze me.
nu niet meer...
nu zijn het irritante, flink in de weg zittende obstakels waar ik graag vanaf wil, en daar heb ik intussen een paar hulpmiddeltjes voor gevonden.
om de neus in de goede richting te houden.

natuurlijk zijn daar de vertellingen van Abraham, via Esther Hicks, en lees ik heel graag datgene wat Sonia Choquette heeft geschreven, en blader ik nog wel eens door boeken van Wayne Dyer. heb er nogal wat staan op mijn boekenplankjes...

voor de Nederlandstalige steun ga ik nog wel eens graag naar de site van So Chicken. geen idee meer hoe ik er ooit kwam, maar er staan heel veel leuke, bruikbare, grappige, strenge en inzichtvolle dingen op. stapje-voor-stapje soms, of een schop onder de kont, of gewoon een lieve duw in de goede richting.

de meneer die achter de site zit schrift op een laagdrempelige, fijne manier en snijdt dingen aan die erg nuttig zijn. een voorbeeld van een artikel over Respectvol Behandeld Worden Begint Bij Jezelf {of zo}: "De onderstaande tips helpen je om jezelf serieuzer te nemen, waardoor anderen (al die losers die jou niet serieus nemen dus) een betere houding zullen aannemen tegenover jou. Werd tijd. ;) "

de site is mooi en fris, en de foto's ook, artikelen makkelijk te vinden, en je hopt zo van de ene naar de andere bruikbare pagina.

hij staat intussen in het rijtje met links, hier rechts onderaan... 



Geen opmerkingen: