zondag 17 augustus 2014

sunday soundtrack

woelig weer buiten...
en in mijzelf...

songs die mijn gemoed tot rust brengen ~
{songs te beluisteren door op titels te klikken}

* my old man - joni mitchell
mooi hoe haar stem door de liedjes wandelt, zweeft bijna...

* carry on - crosby stills nash & young
eerste track op het legendarische en fantastische album Deja Vu, die lange tijd mijn favoriet was.  heerlijke close harmony, met de added bonnus dat Neil Young meeblèrt...

* i am a rock - simon and garfunkel
moeilijk kiezen, maar dit is wel een mooie... a rock feels no pain, and an island never cries...

* cinnamon girl - neil young
dat Mijn Band hun concerten afsluit met een van zijn songs {maar dus niet toen ik ze zag in Juni - godver} heeft wel iets te maken met het feit dat ik Neil weer terug in mijn hart heb gesloten... voor ik naar UK kwam hield ik erg van zijn Harvest, en in iets mindere mate van zijn andere vroege werk, en intrigeerde de man zelf mij enorm. hoe hij in de muziekindustrie zijn gerespecteerde plekje had verworven, zijn krachtige ideeën over van alles... eigenwijs, stoer en intelligent...

* unthought known - PJ
ja, toch een van hunnie, kan er niet omheen dat ik er altijd weer op terug zal komen...
mooie song, dit. de tekst raakt ook weer wat open zenuwen bij me... ~ See the path cut by the moon, for you to walk on  See the waves on distant shores, awaiting your arrival


Geen opmerkingen: